luni, 22 februarie 2016

O lume mai frumoasa - la mine in suflet


  Printre multitudinea de taskuri la birou si indatoriri ale femeii acasa, in putinul timp liber imi place sa cred, fara exagerare ca sunt un om "colector" de frumos, un om care traieste pentru iubire, iubeste şi este iubit. Imi place viata cu provocarile ei, oamenii veseli si iubirea adevarata, din asta ma hranesc, reprezinta motivatia vietii, de cate ori mi-e greu si altfel nu stiu sa traiesc.
Nu pretind ca sunt perfecta si nici vreo sfanta, departe de mine gandul asta, incerc pe cat posibil sa stau departe, sa evit, sa fug, sa ignor rautatea si uratenia din jur, desi uneori nu-mi iese, viata aratandu-mi toate fetele ei imi da certitudinea ca nu traiesc intr-un glob de sticla.
Viata oricum e grea...indiferent de atitudinea si gandurile mele, asta e realitatea. Insa pot spera, pot gandi, pot trai altfel. Iubesc tot ce-i frumos pe aceasta lume, voi pleda totdeauna pt frumos, iubire, dor, muzica si poezie! In lumea mea buzele nu gasesc puterea sa graiasca iubirea, bunatatea si pacea... o lume ce-n interiorul meu declara razboi impotriva rautatii si impotriva indiferentei, o lume in care detest falsitatea, in care evadez uneori si nu-si au locul minciuna, ipocrizia, manipularile, e un coltisor de rai, o lume magica, e multa liniste si echilibru. Sunt eu asa cum simt sa fiu, dincolo de tot si toate.


Asemenea stuparului care se ingrijeste ca albinele sale sa ofere cea mai buna miere, trudind obtine aceste rezultate, la fel si eu in in adancul sufletului am ales cu grija oameni buni, frumosi si sinceri, amintiri dragi si toata esenta si frumusetea pt care merita sa fiu doar eu cu mine, de cate ori "afara" nu mi-e bine sau nu ma regasesc.
Uratenia, prostia, pierzania, negativismul, carcoteala din jur m-au impins in micul meu univers, in lumea mea interioara, unde e bine si frumos. Aici sunt lucruri cu o valoare inestimabila, am cules din lume tot ce merita sa fie pastrat cu grija, ca intr-un oracol vechi : poezii si melodii de suflet, ganduri bune si curate, mult optimism, speranta si incredere in Dumnezeu si indiferent cate aprobari sau dezaprobari voi primi, raman acelasi om ( idealist si visator spun unii, poate chiar naiv ), insa tare mi-as dori ca acesta lume sa existe cu adevarat, sa lasam deoparte frustrarile, ura, invidia, sa traim frumos,  in armonie unii cu ceilalti, nu doar sarbatorile sa fie un prilej al iertarii si al iubirii. Pentru ca zi de zi traim printre oameni, alaturi de care viata ar trebui sa fie o bucurie, sa putem vedea frumusetea sufletului lor, sa aducem lumina si speranta celor aflati in nevoie, in loc sa aruncam cu pietre si vorbe de ocara.
  Pentru unii aceste vorbe par a fi luate din basme, iar lumea noastra pare o jungla uneori, dar nimeni si nimic nu ma poate schimba. Pentru o constiinta curata, prefer in toate situatiile vietii sa arat principiile si educatia primita, bunul simt, o vorba buna, o alinare, un zambet si o imbratisare sa pot oferi oricui si oricand. Si asa am de gand sa raman, chiar daca unii vor profita de asta.
De astfel de oameni autentici, care cunosc valoarea cuvantului, a respectului si a omeniei, frumosi la suflet, locali si de incredere caut sa ma inconjor in toate zilele ce vor urma, alaturi de care sa ma pot dezvolta, fara scopuri ascunse, interese sau false prejudecati.
Asa cum spunea si marele nostru poet Ioan Slavici  "Una din marile multumiri ale vietii este sa te stii un om bun...si sa ramai. " Ma incapatanez sa cred ca mai exista in fiecare din noi un strop de generozitate, afectiune, bunatate, sinceritate si respect.
 Doar asa putem avea o lume mai buna...si atunci cand putem ajuta, in orice fel, sa nu stam pe ganduri! Doar atunci cand din putinul tau oferi si celorlalti vei simţi şi vei trai ce inseamna iubirea si viata. Chiar si o mana pe umeri, uneori face minuni! Sau cum spunea bunica mea odata " A fi mare nu-i mirare, a fi OM e lucru mare! "
Frumusetea sufletului unui om vine din daruire, credinta si puterea de a ne ridica dupa toate incercarile vietii..!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PAREREA TA ?