vineri, 18 aprilie 2014

Primavara iti trezeste simturile



  Toti prietenii mei stiu de pasiunea mea pentru citit. Asa ca profita la maxim de acesta informatie si la fiecare ocazie primesc pe langa alte mici atentii o carte. Asa am ajuns la o mica colectie in biblioteca mea, de carti primite cadou. Nici nu se putea mai bine :).  
Dragostea pentru carti este una aparte. De ce citesc? Pentru ca am amintiri care imi fura linistea, daca le las sa-mi ocupe mintea, pentru ca doar asa scap de unele temeri, pentru ca literele spun o poveste dintr-o alta dimensiune, unde evadez in cautarea linistii si a frumosului.  Acesta “flacara” este una veche, descoperita inca din scoala generala, cand frecventam biblioteca din oras, in cautarea lecturilor captivante, a romanelor de dragoste, a beletristicii in general.
Cum timpul dedicat acestei pasiuni a devenit tot mai scurt, am revenit la viata offline. Cand zorii zilei bat in geam, expressorul Saeco, de la Philips, cea mai noua achizitie din bucataria mea, ma ajuta sa-mi prepar cea mai aromata cafea, si apoi ma asez in fotoliul meu, unde ma asteapta de fiecare data,  cate o carte. 


Sunt momente unice, doar ale mele, in care nimic nu-mi distrage atentia, si incerc sa pastrez acest ritual in fiecare zi. Cartea si cafeaua merg mana in mana. Mai ales acum, cand totul este atat de usor, la atingerea unui singur buton. 
  Ultima carte primita de la prietena mea, Pelerinul Kamanita este un tribut adus idealurilor romantice, dar un tribut rescris infiorător de limpede, infiorător de aplecat asupra sufletului, asa cum ii sta bine unui romantic.


Tema iubirii este urmarită dincolo de limitarea carnala, acolo unde, despărtiti de trup, evolutia spirituala continua, cel putin cu aceeasi intensitate. Ideile romantice se incununeaza în aceasta scriere, chiar daca impreunarea fizica, intre cele două suflete pereche nu are loc. Pelerinul Kamanita se inscrie în seria romanelor inflacarate de cutarea spirituala.

Asa ca nu-mi ramane decat sa va indemn si pe voi, dragi cititori ai acestui blog, sa gasiti un gen preferat de lectura, si veti castiga cunostinte noi, folositoare, practic si spiritual. Iar daca este completata si de o cafea buna alaturi, sunteti chiar norocosi. E o activitate relaxanta, captivanta, departe de lumea TV-ului, unde sunt promovate  modele gresite pentru tanara generatie. 
Acad. Dan Berindei, intr-un interviu mai vechi spunea asa:
"Astazi s-a ajuns să se vorbească de moartea cartii, de disparitia ei şi este trist. (...) Fuga tineretului de lectura este deosebit de grava şi se impune să fie impiedicata. Citirea integrala a unor carti este indispensabila formarii şi dezvoltarii unui adevărat intelectual. O carte buna este o „fiinta” şi rasfoirea ei, uneori chiar mirosul ei, parcurgerea ei in intregime este invatatoare."

 Incanta-ti simturile cu Saeco, si lasa-te purtat de magie, in lumea povestilor pentru sufletul tau. Citind poti retrai momente ale copilariei, poti visa, poti iubi, o carte poate schimba un destin, iti deschide universul catre o alta viziune. Parintii au un rol foarte important in a cultiva copilului acesta pasiune, din primii ani de scoala. Mai tarziu va culege roadele educatiei sale. Iar cafeaua il va ajuta, avand numeroase beneficii pentru trup si minte!



- articol scris pt Blog Orkestra, proba "Primavara iti trezeste simturile" ;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PAREREA TA ?