duminică, 27 aprilie 2014

Specialitatea casei – Pui pe sticla



Reteta preferata a sotului meu :)



Ingrediente :

- un pui grill ( 1.0 -1.5 kg )
- apa
- boia dulce
- delikat
- usturoi praf
- ulei

Mod de preparare:

  Ne vom ocupa mai intai de pregatirea marinatei, cu care vom unge puiul. Intr-un bol micut am pus condimentele, pe care le-am amestecat cu o lingura de ulei, pana am obtinut consistenta unei paste.
Trecem la pregatirea puiului, pe care il vom spala si curata,  atat la exterior cat si la interior.  Apoi il vom sterge usor prin tamponare, pt a elimina excesul de apa, si vom unge puiul, pe toata suprafata. Va sta la marinat, in frigider minim 1 h, pt patrunderea aromelor.
  Dupa care pregatim o sticla de 0,5 l, pe care o umplem cu apa rece, si introducem puiul. Il asezam  in tava de la cuptor a aragazului, unde turnam 2 cani de apa, si optional puteti adauga foi de dafin, catei de usturoi, cubulete de cartofi, alte tipuri de carne, dupa preferinte.
Puiul astfel pregatit va sta la cuptor minim 1, 30 – 2 h. Daca apa scade pe parcurs, vom adauga treptat 1 cana apa. Flacara aragazului nu va fi puternica, ca puiul sa se patrunda bine si pe interior. Gatit in acest fel, puiul isi va pastra carnea frageda si aromata. Acesta reteta seamană foarte mult cu puiul la rotisor, este apetisant şi în acelaşi timp consistent, cu o crusta crocanta.
Se poate servi cu orice garnitura doriti dvs. Eu am prajit separat cativa cartofi si am pregatit o salata de hrean cu ridichi, pe care le-am dat pe razatoare si le-am dres cu putin otet.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PAREREA TA ?