miercuri, 19 februarie 2014

Ciuperci umplute la cuptor


  Pentru ca astazi am multe lucruri de facut, am ales sa gatesc ceva simplu si rapid. La acesta reteta exista o sumedenie de metode de preparare, insa cel mai la indemana pt mine e aceasta varianta. Ciupercile raman zemoase si sunt deosebit de gustoase si aromate .
Compozitia cu care umpleti palarioarele ciupercutelor, poate varia in functie de gust, sau ce aveti la indemana ( ficatei de pui, carne tocata, cabanos, kaiser, sunca afumata, etc). E un excelent produs de post, daca alegeti varianta fara carne. Usor de facut si bune la gust, ciupercutele umplute la cuptor sunt o reteta ideala pentru bucatarii incepatori, dar si atunci cand nu avem mult timp la dispozitie!

Ingrediente :

10 - 12 ciuperci champignon mai marisoare ( cam 1 kg) ;
100 gr. kaiser;
5 catei usturoi;
delikat, piper;
patrunjel verde;


Mod de preparare:

  Incepem prin a spala ciupercile, apoi se scot usor piciorusele, pe care le vom folosi pt a umple palarioarele, impreuna cu celelalte ingrediente, mai tarziu.


  Asezam ciupercile in tava, cu palarioara in sus.Pentru ca ciupercile contin apa, nu necesita ungerea tavii cu grasime, sau ulei.


  Separat pregatim umplutura pt ciuperci. Vom toca marunt piciorusele, usturoiul si carnea cu care vrem sa le umplem ( in cazul meu kaiser).


  Pregatim o craticioara cu putin ulei ( sau 2 linguri unt, dupa preferinte), in care am calit doar piciorusele ciupercilor.


  Optional, pentru un plus de culoare si gust, se poate adauga un morcov ras, ceapa, sau ardei gras rosu. Cam asa arata ele calite.


  Dupa ce le-am calit, am adaugat condimentele ( delikat, piper), si am amestecat. Trecem la umplerea ciupercilor.  Pentru inceput, punem cateva cubulete de kaiser, dupa care, cu ajutorul unei lingurite, asezam cateva bucatele de usturoi.

.

  Deasupra, introducem cu grija in palarie, si putin deasupra, piciorusele ciupercilor calite.
Se introduc la cuptor, unde vor ramane pret de 30 min la foc mediu. Puteti orna deasupra cu cascaval felii, sau ras, rosii cubulete, masline, patrunjel verde, sau orice altceva va place.Se pot servi atat calde, cat si reci, ca aperitiv. Sper să vă placă și vouă și să le încercați. :)



 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PAREREA TA ?