luni, 2 iulie 2012

AMINTIRI….


   Îmi aduc aminte de frȃnturi din şcoala primară. De cȃnd primeam „ajutoare” de la stat pentru că nu prea aveam bani. Nu numai eu, ci şi mulţi alţi colegi ai căror părinţi fie nu aveau de muncă, fie aveau un salariu mic şi nu se descurcau cu banii. Şi ȋmi era ruşine. Îmi era ruşine pentru că eu nu aveam atȃt de mulţi bani ca restul colegilor. Că aveam haine de la ajutoare, că multe rechizite le aveam tot de acolo sau că Nutella pe care o primeam era un răsfăţ deosebit pentru mine. Priveam de multe ori cu jind la colegii care aveau bani să meargă ȋn excursii cu clasa sau la cei care aveau un pacheţel mai bogat de acasă, nemaivorbind de role, biciclete sau altele.
Acum c
ȃnd mă gȃndesc la acele momente mă critic şi ȋmi pare rău de ruşinea pe care o simţeam, desi uneori e prezenta si acum, inca lucrez sa o ascund. Chiar de curand stand de vorba cu cineva drag sufletului meu (sper sa se recunoasca daca citeste randurile astea) spunea ca adevaratii OAMENI DE SUCCES sunt oamenii care din putine resurse financiare reusesc sa supravietuiasca si fara Iphone, masini de lux, haine de firma, etc pt ca la cheltuit toti stim sa risipim pe lucruri de multe ori nesemnificative si acele vorbe m-au facut sa ma simt invingatoare in lupta cu viata, in general.
A fi sărac nu este o ruşine. Este un semn de curaj de a recunoaste si de biruinta zilnica in jungla numita viata şi ca poţi fi fericit cu puţinul pe care ȋl ai. Că poţi să ai puterea să zȃmbeşti şi sa depasesti momentul muncind cinstit si cu speranta ca maine va fi bine.
Acele momente din primii ani de şcoală m-au
ȋnvăţat că banii sunt doar bani şi atȃt. Însă, pentru multe persoane banii sunt prisma prin care ȋi judecă, ii injosesc pe alţii. Poate credeţi că lipsa banilor m-a ȋnvăţat să am mai multă grijă de ei, să economisesc mai mult sau să fiu mai chizbuită acum la maturitate. Ei bine, de multe ori este chiar invers. Îmi place ca atunci cȃnd am bani să ma rasfat, imi place să ofer cadouri celor dragi pentru că o atentie, o ȋngheţată sau o jucărie date din suflet fac mai mult decȃt o bijuterie scumpă. Pentru că un cadou aduce zambetul pe buze, ne bucuram impreuna că suntem sănătoşi şi voioşi şi nu foloseste pt alte interese ascunse.
Lipsa banilor nu este o ruşine. Ci este o lecţie de viaţă, care te face mai realist şi te face să fii cu picioarele pe păm
ȃnt. Mai ruşinos este să ai bani pe care să ȋi cheltui ȋn neştire, pe lucruri superficiale, ȋn loc să le oferi şi celor săraci o mȃnă de ajutor. Pentru că de cele mai multe ori tot cei care sunt săraci oferă din puţinul lor celor ȋn nevoie. Iar cei bogaţi sunt nepăsători.
De ce credem că este o ruşine dacă nu avem bani? Banii nu sunt un scop, ci doar un mijloc
ȋn viaţă. Să nu uităm niciodată acest lucru.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PAREREA TA ?